The ABBA Wonder

e-Časopis československého FanClubu skupiny ♠ABBA♠

Novinky

04.09.2021: ABBA Voyage
09.03.2015: The Complete Recording Sessions podruhé

První sbírka na nové vydání legendární knihy The Complete Recording Sessions byla bohužel neúspěšná. Autor nyní zahájil druhý (a poslední) pokus. Přispět tentokrát můžete za trochu pozměněných podmínek zde. Pokud bude kampaň neúspěšná, kniha pravděpodobně v dohledné době nevyjde. Kdo tedy můžete, pomozte, prosím, tento projekt zrealizovat. Stojí za to!

28.01.2015: Sbírka na The Complete Recording Sessions

Dnes začala sbírka na aktualizovanou verzi legendární knihy The Complete Recording Sessions. Přispět můžete zde. Za příspěvek v minimální výši 750 SEK máte knihu a doručení po Evropě zdarma. Vítán je samozřejmě i jakýkoliv nižší příspěvek.
• archív novinek •

Galerie

ABBA World Revival - 10
ABBA World Revival
zobrazení: 2936
známka: 5.00

Motto:
"It´s only pop but we like it !"

Lidé

ABBA v Nöjesmaskinen 19.11.1982

Vydáno dne 09. 12. 2006 (3450 přečtení)
Poslední vystoupení Abby ve švédské televizi, jeden z posledních rozhovorů, které skupina poskytla.

Sven Mellander: Jste tu dnes večer proto, že slavíte desáté výročí.
 
Stina Dabrowski: Neslavili jste desáté výročí loni?
 
Björn: Ano, ale nemyslím, že to bylo správně. Ale ostatní o tom možná smýšlí jinak.

SM: Proč?

Bj: Ring Ring je vlastně naše první píseň – tehdy jsme se rozhodli pracovat společně. A s Bennym jsme tuhle píseň začali psát před deseti lety.
 
Benny: Na druhou stranu náš první singl People Need Love vyšel dříve. Už jsme spolupracovali jako Festfolket a dělali jsme kabaretní vystoupení v restauracích apod.
 
SM: A svůj singl jste vydali v USA jako…

Frida: …Björn & Benny & Svenska Flicka (Björn & Benny & švédská dívka)
 
Bj: To bylo v Japonsku…
 
SM: Ale se jménem ABBA jste poprvé přišli s písní Ring Ring…
 
F: Vážně?
 
Be: Jméno ABBA se poprvé objevilo s písní Waterloo v roce 1974.
 
F: Ano, to je pravda.
 
Be: Pracujeme společně už 11, vlastně skoro 12 let.
 
F: Mohlo by to být desáté, jedenácté nebo dvanácté výročí.
 
Bj: Je pochopitelné, že je někdo zmatený.
 
Be: Stejně jsme ještě nic neslavili.
 
SM: Nejvyšší čas, abyste začali.
 
SD: Tak, můžeme se teď ohlédnout za posledními deseti lety? Pusťte nám klip, ať vidíme, jak jste vypadali před deseti lety.
 
Be: Stejně jako dnes.
 
(klip Waterloo z Eurovize 1974)
 
Agnetha: Ooooh…
 
SM: Proč jsi řekla „oooh“, Agnetho?
 
F: To jsem tam měla paruku?
 
(klip Mamma Mia z pořadu Made In Sweden For Export 1975)
 
Be: To je jeden z našich prvních videoklipů.
 
F: Natočili jsme čtyři klipy…
 
SM: Jaký je to pocit, vidět tyhle videoklipy?
 
A: Je to pocit jako o 7 let později.
 
(videoklip Dancing Queen 1976)
 
F: To musí být z Austrálie?
 
Be: Ne, to je ve Stockholmu – Alexandra Disco.
 
F: Ach ano, máš pravdu.
 
Be: V tomhle klipu mi to víc slušelo.
 
(klip Chiquitita z ABBA In Concert 1979)
 
Be: To je z našeho posledního turné.
 
SM: Když posloucháte tyhle písně, říkáte si: „Á, to je tahle a tahle a všechno to jsou hity“…?
 
Be: Nahráli jsme docela dost písní, které jsou pořád dobré.
 
SM: Umíte ještě texty?
 
A: Ano, hned se mi vybavují.
 
Bj: Nepamatuju si většinu z nich…
 
F: Když začnete zpívat, prostě jen pořád pokračujete a slova přicházejí automaticky.
 
Bj: Pořád ta samá slova dokola… (směje se)
 
SM: Která píseň Abby je nejlepší?
 
Be: To je těžké říct…
 
A: Každý z nás má rád jiné písně…
 
Be: Musíme nějaké vybrat?
 
SM: Prosím, zkuste to.
 
A: Moje oblíbená je The Winner Takes It All.
 
Be: Nemůžu vybrat jen jednu, ale souhlasím, že The Winner Takes It All je hodně dobrá.
 
SD: Během těch let s Abbou se muselo stát spoustu bláznivých věcí… Frido?
 
F: No, pamatuju si jednu hloupou příhodu, která se stala na turné – v kterém roce to bylo?…
 
Bj: 1977
 
F: Ano, 1977. Během koncertu jsme hráli minimuzikál, který trval asi 20 minut. Agnetha a já jsme střídaly kostýmy a měly jsme blond paruky. Když jsme se převlékaly, bylo to samozřejmě v hrozném chvatu. Před nasazením paruky jsme si musely stáhnout vlasy punčochou a pak upevnit paruku jehlami, aby seděla pevně na hlavě. Byl to ale takový fofr, že jsem to nestihla. Takže pak jsme měly takový rockovější výstup, tančily jsme a házely hlavami a… moje paruka přistála na podlaze. Pro obecenstvo to nebyl moc pěkný pohled vidět mě bez vlasů, s punčochou na hlavě. Tak jsem se rychle snažila nasadit paruku zpátky, ale v tom spěchu jsem si ji nasadila obráceně… (směje se)
 
SM: Bylo vůbec možné po takové příhodě pokračovat?
 
Bj: Museli jsme, ale smáli jsme se.
 
Be: Snažili jsme se tímhle muzikálem vytvořit zvláštní atmosféru, ale po tomhle to bylo zhola nemožné.
 
SM: OK. Tak teď zas něco z jiného soudku. Frida letos natočila sólové album a chlapci plánují muzikál. Řekněte nám o tom něco.
 
Be: Mluvili jsme o tom už mnoho let.
 
Bj: Jeden novinář mi před pár dny řekl: „Našel jsem článek z roku 1970, v kterém říkáte, že chcete napsat muzikál…“ Ale teď je to doopravdy. Jsme v kontaktu s Timem Ricem. Třikrát jsme se s ním setkali.
 
SM: Nemáte z takového velkého projektu strach?
 
Be: Ne, vůbec. Myslím, že my tři to zvládneme.
 
SM: Jak dlouho může trvat napsání muzikálu?
 
Bj: To nevíme. Je velmi těžké to odhadnout. Může nás nakopnout inspirace a půjde to rychle. Ale taky nám to může trvat velmi dlouho.
 
Be: Udělat album Abby nám zabere rok (včetně prázdnin a dalších věcí). Tohle bude dvojalbum, takže spousta práce…
 
SM: Ale máme tu ještě něco, co je „horké“ právě teď. Benny, pustil bys video?
 
(videoklip The Day Before You Came)
 
SM: Nemáte rádi tradiční nudné otázky, které jste dostali už tisíckrát. Takže bych vám rád dal jednu takovou. Kdy ABBA skončí? (všichni se smějí, ale nikdo neodpoví)
 
Bj: No, na to se nás všichni pořád ptají.
 
SD: Dobře, jaká je nejhloupější otázka, kterou jste kdy dostali?
 
Be: Bylo to na MIDEM (Marché international de l'édition musicale – Světový hudební veletrh - pozn. překl.) v Cannes před pár lety. Dostali jsme dvě hloupé otázky po sobě. První byla: „Máte rádi hudbu, ano – ne?“ (směje se). A druhá: „Jak uděláte hit?“
 
F: Začala jsem se smát a musela jsem odejít.
 
Bj: Rozčílilo tě to.
 
F: Ano, taky mě to rozčílilo.
 
SD: Vaše sny se pravděpodobně splnily. Jste bohatí a slavní a velmi úspěšní. Ale je ještě něco, o čem sníte?
 
Bj: No, já nevím.
 
Be: Mám ještě spoustu ambicí. Ale nevím, jestli mám sny.
 
Bj: Určitě, člověk chce dělat svou práci lépe a lépe. Samozřejmě sníme o úspěchu.
 
F: Ty možná ne (k Bennymu). Ty jsi byl úspěšný úplně od začátku s Hep Stars.
 
SM: A co materiální sny?
 
A: Hmm, jaképak sny? Když se podívám zpátky na těch našich deset let, stěží v nich nacházím nějaké kouzlo. Byla to celou dobu zatraceně těžká dřina.
 
F: Jistě, když máte peníze, můžete si koupit co chcete, ale musíte se s tím naučit žít.  Pak si uvědomíte, že jsou důležitější věci než peníze. Začnete přemýšlet „kdo jsem a co chci?“ Přemýšlíte o své práci, chcete být lepší a lepší a to je to nejdůležitější.
 
Bj: Nejlepší věc, kterou znám, je hudba. Ta je nejdůležitější. Dokážu žít bez limuzín ale ne bez hudby, protože je to pro mě pořád obrovská radost. Štěstí se může skládat z malých věcí, jako je třeba chvíle strávená společně s dětmi a tak dále.
 
A: Jak stárnete, nejdůležitějším se pro vás stává to, že vy a vaše děti jste zdraví, že máte kolem sebe přírodu a čerstvý vzduch, který můžete dýchat.
 
SM: Nebylo to jen 10 let s Abbou, ale taky jste o 10 let starší…
 
A: Člověk není šťastnější, že žije v dvakrát tak velkém bytě.
 
Be: …ani, že stárne…
 
A: Ne, to vůbec… ale že se stává moudřejší. A má víc harmonie…
 
F: To si nemyslím. Jednou jsi dole, jednou nahoře… Ale člověk začne přemýšlet o svém životě jiným způsobem.
 
A: To je ale stejné pro všechny lidi, nejen pro nás, kdo jsme úspěšní.
 
Be: Víš to určitě?
 
SD: Ale vy se stejně vymykáte. V jednom rozhovoru se vás ptali, jaké to je pracovat s Abbou. Björn řekl, že to je úžasné, protože nemusíte při práci dělat kompromisy. Agnetha a Frida řekly, že pracovat s Abbou je úžasné, protože se při tom hodně naučily.
 
Bj: Myslím, že teď mluvíme o dvou odlišných věcech. Tím myslím, že když jsem hrál s Hootenanny Singers, musel jsem dělat kompromisy v jednom kuse. Nemohli jsme odehrát celý koncert jeden večer, protože nebylo dost času, a nemohli jsme po hudební stránce dělat, co jsme chtěli z nějakých důvodů atd. atd.
 
F: No, já to vidím jinak. Já a Agnetha, když jsme přišly do studia jako zpěvačky, jsme musely dělat kompromisy, když jsme zpívaly písně Bennyho a Björna, protože oni jako skladatelé měli od začátku jasnou představu o dané písni. Takže i když by člověk chtěl možná dělat něco víc z pozice zpěváka, prostě nemohl a musel ustoupit.
 
A: Na druhou stranu jsme mohli těm písním dát něco, na co Björn s Bennym nepomysleli.
 
Bj: Rozhodně.
 
SD: Nemá to nic dělat s tím, že jste ženy?
 
A: Rozhodně ne. Ne v tomto případě.
 
Be: Ani trochu. Samozřejmě máme jasnou představu o tom, co chceme vytvořit. Björn a já začínáme pracovat s písní dlouho předtím, než děvčata přijdou do studia, takže je docela přirozené, že to funguje tímhle způsobem.
 
F: Kluci přesně vědí, jak chtějí, abychom danou píseň zazpívaly.
 
SD: Přesto, muži a ženy jsou odlišní. Po rozvodu ženám trvá 7 let, než se znovu vdají, ale mužům jen jeden rok, než se ožení.
 
Bj: To je pravda?
 
F: Myslím, že muži mají strach být sami.
 
Be: Já myslím, že není dost dobrých mužů…
 
A: Souhlasím, muži se bojí žít sami.
 
Bj: Já byl sám jen jeden týden… to byl strašný týden!
 
SM: Teď nám můžete trochu zazpívat…
 
A: Ano, to uděláme!
 
(zpívají živě Thank You For The Music)
 
SM: Zazpíváte nám ještě jednu píseň – Under Attack – ale předtím se budete ještě muset utkat s naším otázkovým robotem.. Benny
 
Otázka pro Bennyho: Máš nějaké komplexy?
 
Be: Björn má, mohl by o tom promluvit…
 
SM: Ty nemáš žádné?
 
Be: Myslím, že ne. Možná nějaké obchodní problémy… ne, nevím.
 
SM: Dobrá. Teď Björn.
 
Otázka pro Björna: Kým jsi chtěl být jako malé dítě?
 
F: Ty’s byl někdy malé dítě?
 
Bj: Ano. Předpokládám, že jsem chtěl být od raného dětství popovou hvězdou. Pravděpodobně jsem snil i o tom, že budu strojvedoucím nebo něčím takovým. Stačí to?
 
SM: Stačí. Takže Agnetha…
 
A: To bude určitě hrozně těžké.
 
SM: Tady nemáme těžké otázky.
 
Otázka pro Agnethu: Koho nejvíc obdivujete?
 
A: Teď? (přemýšlí, Frida ukazuje na sebe, ale Agnetha předstírá, že to nevidí). Sebe!
 
F: To je typická Agnetha! (směje se)
 
Otázka pro Fridu: Které vynálezy znamenají pro člověka nejvíc?
 
F: Telefon, rádio, letadla, televize, kuchyňské přístroje…
 
SM: To stačí, díky.
(ABBA zpívá Under Attack z playbacku)

[Akt. známka: 0,00 / Počet hlasů: 7] 1 2 3 4 5

| Autor: Michal | Počet komentářů: 6 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
Layout by Pa3k modified by Safa © 2006 - Český a slovenský fanklub ABBA
Vytvořeno prostřednictvím phpRS - GNU/GPL redakčního systému.